Управління дефектами
Управління дефектами
План уроку:
Що таке баг. Причини виникнення дефектів
Основні атрибути баг-репорту
Життєвий цикл баг-репорту
Що таке severity та priority
Практики написання хороших баг-репортів
Практика написання звітів про дефекти
Баг та баг-репорт
•Дефект (він же баг) – це невідповідність фактичного результату виконання програми очікуваному результату.
•Баг-репорт (bug report) – це технічний документ, який містить у собі повний опис багу, включає інформацію як про сам баг (короткий опис, чіткий опис кроків відтворення помилки, серйозність, пріоритет і т. д.), так і про умови виникнення даного багу.
Причини виникнення дефектів
Атрибути баг-репорту
Severity vs Priority
Інструменти
Інструмент управління дефектами (Defect Management Tool, Bug Tracking System) – Інструмент, що забезпечує фіксування дефектів та їх змін, а також підтримку їх станів.
Життєвий цикл багу
Практики написання хороших баг-репортів
Алгоритм оформлення баг-репорту
Ви знайшли баг!
… І що тепер?
Виявивши баг, не поспішайте одразу до баг-трекеру!
Треба впевнитись що це дійсно дефект
Алгоритм дій:
1. Дослідить дефект
2. Визначте його вплив
3. Створіть детальний звіт
Алгоритм оформлення баг-репорту. Дослідження дефекту
1. Відтворіть дефект
• Переконайтесь, що дефект гарантовано відтворюється послідовністю кроків
• Зафіксуйте умови відтворення
o На приклад: середовище, версії компонентів, дозволи аккаунту (н.п. Адмін) і т.д.
• Складіть
o Найкоротший шлях відтворення
o Альтернативні шляхи відтворення
o Шляхи обходу дефекту (за наявності)
2. Визначте очікуваний результат
• Знайдіть докази що підтверджують очікуваний результат. Це можуть бути як вимоги у будь-якому форматі (.doc, сторінка на Confluence) так і тікети з менеджмент інструменту, як то: задачі, дефекти а також тест кейси.
3. Вхідні дані
• Перевірте, чи впливають вхідні дані на відтворення дефекту
• Якщо дефект відтворюється тільки на певних значеннях занотуйте їх
4. Оцініть вплив дефекту на продукт
• Приблизно визначте наскільки сильно дефект впливає на функціонал та кінцевого користувача
• Визначте як глибоко проник дефект. Чи відтворюється він на вищих середовищах – Acceptance, UAT, etc?
Алгоритм дій при критичному дефекті
Якщо після дослідження багу ви впевнені що баг має значний вплив на продукт і він відтворюється на вищих середовищах
Не гайте час – ескалюйте свою знахідку безпосереднього до керівництва!
(Test Lead/Dev Lead/etc).
Вони визначать пріоритет виправлення в залежності від ситуації на проєкті.
Важливо якнайшвидше привертати увагу до серйозних пропущених проблем. Корелюйте рівень ескалації з рівнем впливу дефекту.
Алгоритм оформлення баг-репорту. Створення звіту про дефект
1. Формулювання суті проблеми (Title):
• Суть дефекту має вкладатись в одне речення.
• Використовуйте шаблон «Що? Де? Коли?»
2. Опис проблеми (Summary/Desription):
• Коротко але детально напишіть
o Умови відтворення дефекту
o Потенційний вплив на продукт
o Можливість обійти баг
• Додайте посилання на
o Джерело очікуваного результату
o Дотичні задачі/дефекти/тест кейси
• Напишіть кроки відтворення та кінцевий реальний (actual) та очікуваний (expected) результати
• Вкажіть вхідні дані:
o Якщо дефект відтворюється тільки на певних значеннях даних детально вкажіть що і де писати.
o Якщо дані складно отримати - додайте sql запити що можуть допомогти
3. Додаткові дані
• Будь-яка ілюстративна інформація надзвичайно важлива
• Додавайте скріншоти чи записи екрану, файли з логами і т.д.
Хороші заголовки
Який з заголовків хороший а який поганий?
Що робить хороший заголовок – хорошим?
Що? Де? Коли?
«Що?» (Що відбувається?) – це НЕ іменник, а те що відбулось, своєрідне ДІЄСЛОВО-уточнення («Що виконується?» або «Що НЕ виконується?»).
Що відбувається? – «Редактор зависає»
«Де?» – місце в системі (додатку/веб-сайті), де був знайдений баг.
Де? – «на сторінці фотографії»
«Коли?» (Після чого? Внаслідок якої дії? У період якої дії?) – дія, яка викликала собою результат, що відрізняється від очікуваного.
Коли? – «після вставки тексту, який має в собі символ N з буферу обміну після натискання
«Ctrl+V»
Приклади. Що? Де? Коли?
Практика заведення багів
1. Перейдіть на сайт "Книгарня Є"
2. Для звітності використовуємо Jira з домашнього завдання
3. Знайдіть та відзвітуйте по 2 баги. Вкажіть:
•Title
•Steps to reproduce
•Actual and Expected Results
•Severity label (Blocker, Critical, Major, Minor, Trivial)
•Screenshot
Якщо у вас немає доступу до Jira з домашнього завдання створіть нову Cloud версію Jira Software
Q&A
Дякую всім за заняття!🙌🏻
❗️🎓Урок 9. Управління дефектами. Практика у JIRA
Нагадую, що дедлайн здачі домашніх робіт – до наступного уроку.
Якщо виникають складнощі, пишіть, допоможу із задоволенням 😌
Запис лекції тренер опублікує трохи пізніше 🖥
Не забудьте повторити матеріал та підготуватися до наступного уроку📚
Успіху і до зустрічі!🤩
Опис завдання:
Валідатор паролів повинен перевіряти вхідний пароль на відповідність заданим правилам безпеки.
Правила безпеки для паролів:
Пароль повинен містити щонайменше 8 символів.
Пароль повинен містити щонайменше одну велику літеру.
Пароль повинен містити щонайменше одну малу літеру.
Пароль повинен містити щонайменше одну цифру.
Пароль може містити спеціальні символи (!, @, #, $, %, ^, &, *).
Завдання:
Визначте класи еквівалентності для валідатора паролів на основі правил безпеки.