Bit - мінімальна одиниця кількості інформації, яка дорівнює одному двійковому розряду, який може бути рівним одному з двох значень/станів (0 або 1), застосовуваних для представлення даних у двійковій системі числення.
Стани біта
Одним бітом можна представити 2 команди чи 2 числа
Двома бітами можна представити 4 команди або 4 числа
Трьома бітами можна представити 8 команд або 8 чисел
Чотирма бітами можна представити 16 команд або 16 чисел
П'ятьма бітами можна представити 32 команди чи 32 числа
Шістьма бітами можна представити 64 команди чи 64 числа
Сімома бітами можна представити 128 команд чи 128 чисел
Вісьмома бітами можна представити 256 команд або 256 чисел
1 байт = 8 бітів
Байт (byte) – одиниця зберігання та обробки цифрової інформації.
Одиниці виміру кількості інформації
1 Кілобайт = 1024 Байти
1 Мегабайт = 1024 Кілобайти
1 Гігабайт = 1024 Мегабайти
1 Терабайт = 1024 Гігабайти
Що всередині ОЗП?
Якщо розмір ОЗП = 1 Гб, то в ньому є 1 073 741 824 Байти
1 GB = 1024 MB = 10243 B = 230 B = 1 073 741 824 B
Процесор взаємодіє з пам'яттю
CPU має регістри, які подібні до осередків пам'яті
Варіанти зберігання інформації в ОЗП
1 байт = 8 бітів
2 байти = 16 бітів (Машинне слово)
4 байти = 32 біти (Подвійне машинне слово)
8 байтів = 64 біти (Учетверійне машинне слово)
Система числення
Позиційна значення кожного числового знака (цифри) у записі числа залежить від його позиції (розряду)
Непозиційна
значення кожного символу не залежить від того місця, на якому він стоїть
Десяткова система числення це позиційна система числення з основою 10
Для запису числа використовуються цифри – 0123456789 Основа системи числення – це число цифр у ній
П’ятирічна система числення це позиційна система числення з основою 5
Для запису числа використовуються цифри – 01234
Дванадцяткова система числення
Для запису числа використовуються цифри – 0123456789AB
Двійкова система числення це позиційна система числення з основою 2
Внутрішнє представлення будь-якої інформації у комп'ютері є двійковим.
Для запису числа використовуються цифри – 01
Шістнадцяткова система числення
Для запису числа використовуються цифри – 0123456789 ABCDEF
Число у шістнадцятковому форматі можна представити у двійковому форматі та навпаки
Подайте кожен символ шістнадцяткового числа у вигляді тетради двійкових символів.
Число у двійковому форматі можна представити у шістнадцятковому форматі та навпаки
Розділіть двійкове число на тетради та запишіть значення кожної тетради у шістнадцятковому поданні
Переведення десяткового числа у двійкове
Приклад
Щоб перетворити число, записане в десятковому форматі, на двійковий, необхідно:
1) послідовно ділити задане число й отримані цілі частини на 2 до тих пір, поки ціла частина не стане меншою за 2;
2) отримані залишки від поділу, подані цифрами з нового числення, записати як числа, починаючи з останньої цілої частини (польська нотація).
Переведення двійкового числа в десяткове
Приклад
Щоб перетворити число, записане у двійковому форматі, на десятковий, необхідно:
1) замінити 1 у числі на 2, зведену до ступеня відповідного розряду цієї 1;
2) виконати додавання отриманих значень.
Переведення десяткового числа в шістнадцяткове
Приклад
Щоб перетворити число, записане в десятковому форматі, на шістнадцятковий, необхідно:
1) послідовно ділити задане число й отримані цілі частини на 16 до тих пір, поки ціла частина не стане меншою за 16;
2) отримані залишки від поділу, подані цифрами з нового числення, записати як числа, починаючи з останньої цілої частини.
Переведення шістнадцяткового числа в десяткове
Щоб перетворити число, записане у шістнадцятковому форматі, на десятковий, необхідно:
1) число помножити на 16 у ступені відповідно з розрядом;
2) виконати додавання отриманих значень.
Змінна – це іменована частина пам'яті, яка зберігає у собі деяке значення, яке можна змінити.
Створення змінної
Під час створення змінної необхідно вказати:
• ім'я змінної (ідентифікатор);
• тип змінної;
• початкове значення (необов'язково).
Ініціалізація змінної – це перше присвоєння їй значення.
Примітивні типи данних
byte (1 байт): від -128 до 127
short (2 байти): від -32,768 до 32,767
int (4 байти): від -2,147,483,648 до до 2,147,483,647
long (8 байтів): від -9,223,372,036,854,775,808 до 9,223,372,036,854,775,807
float (4 байти): дробові числа. Достатньо для зберігання 6-7 десяткових цифр
double (8 байтів): дробові числа. Достатньо для зберігання 15 десяткових цифр
boolean (1 біт): значення true або false
char (2 біти): зберігає один символ/літер або значення ASCII
Примітивні типи даних
Q&A
Дякую всім за заняття!🙌🏻
❗️🎓Тема уроку: 2. Машинна математика. Типи даних
Нагадую, що дедлайн здачі домашніх робіт – до наступного уроку.
Якщо виникають складнощі, пишіть, допоможу із задоволенням 😌
Запис лекції тренер опублікує трохи пізніше 🖥
Не забудьте повторити матеріал та підготуватися до наступного уроку📚
Успіху і до зустрічі!🤩
Begin1◦. Дано сторону квадрата a. Знайти його периметр P = 4*a.
Begin2◦. Дано сторону квадрата a. Знайти його площу S = a^2
Begin3◦. Дано сторони прямокутника a і b. Знайти його площу S = a-b і периметр P = 2*(a + b).
Begin4◦ . Дано діаметр кола d. Знайти його довжину L = π*d. Як
значення π використовувати 3.14.
Begin5◦. Дано довжину ребра куба a. Знайти об'єм куба V = a^3 і площу його
поверхні S = 6-a^2
Begin6◦. Дано довжини ребер a, b, c прямокутного паралелепіпеда. Знайти
його об'єм V = a-b-c і площу поверхні S = 2*(a-b + b-c + a-c).
Begin7◦ . Знайти довжину кола L і площу кола S заданого радіуса R:
L = 2*π*R, S = π*R^2
Як значення π використовувати 3.14.
Begin8◦. Дано два числа a і b. Знайти їхнє середнє арифметичне: (a + b)/2.
Begin9◦. Дано два невід'ємні числа a і b. Знайти їхнє середнє геометричне.
чеське, тобто квадратний корінь із їхнього добутку: √a-b.
Begin10◦. Дано два ненульові числа. Знайти суму, різницю, добуток і
частку їхніх квадратів.
Begin11◦. Дано два ненульові числа. Знайти суму, різницю, добуток і
частку їхніх модулів.
Begin12◦ . Дано катети прямокутного трикутника a і b. Знайти його гіпо-
тенузу c і периметр P:c =√a^2 + b^2, P = a + b + c.
Begin13◦. Дано два кола зі спільним центром і радіусами R1 і R2 (R1 > R2).
Знайти площі цих кіл S1 і S2, а також площу S3 кільця, зовнішній
радіус якого дорівнює R1, а внутрішній радіус дорівнює R2:
S1 = π*(R1)^2, S2 = π*(R2)^2, S3 = S1 - S2.
Як значення π використовувати 3.14.
Begin14◦. Дано довжину L кола. Знайти його радіус R і площу S кола,
обмеженого цим колом, враховуючи, що L = 2-π-R, S = π-R^2.
Значення π використовувати 3.14.
Begin15◦. Дано площу S кола. Знайти його діаметр D і довжину L кола,
що обмежує це коло, враховуючи, що L = 2*π*R, S = π-R^2.
Як значення π використовувати 3.14.
Begin16◦. Знайти відстань між двома точками із заданими координатами
ми x1 і x2 на числовій осі: |x2 - x1|.
Begin17◦. Дано три точки A, B, C на числовій осі. Знайти довжини відрізків AC
і BC та їхню суму.
Begin18◦ . Дано три точки A, B, C на числовій осі. Точка C розташована
між точками A і B. Знайти добуток довжин відрізків AC і BC.
Begin19◦. Дано координати двох протилежних вершин прямокутника:
(x1, y1), (x2, y2). Сторони прямокутника паралельні осям координат.
Знайти периметр і площу даного прямокутника.